Friday, May 19, 2017

Dialog version.

Wujudnya benda benda macam ni masa aku tengah serabut.

"....datang lah, boleh makan kentang badut"
"..iye nanti zati datang"

**********

"Zati balik ni jum coffee"
"Starbuck again?"
".... aku stress"
"Untuk kau fy semua boleh"

Duit habis.

***********

"Mesti baru balik keje kan"
"Aku dah sampai rumah"
"Tiap hari kau balik mesti buat story busking"
".... stalker"

***********

"Ni jam aku ni"
"..... pinjam lah"
"Tapi ini Baby G. Only for Baby"

***********

".... sebab awak ini saiko"

***********

"..... sebab tu dia sayang lu and nak lu juga walaupun dia ada orang lain...."

*************

"Mak kak ngah balik lambat"
"Pergi mana?"
"Makan kat kak pah"

**************

"Jum lah. Boleh makan dekat mantaya"
"Keje lah"
"Lepas ni dah tak jumpa"
"Iye. Tunggu sana kejap lagi sampai"

Nasi goreng dan milo ais.

**************

"Apesal lambat? Janji pukul berapa?"
"Eeleh zati pun dulu selalu lambat"

**************

"Masa bosan lah kau call aku"
"Iye lah masa bosan lah. Habistu?"
"Iye ahhh dulu selalu"
"Baik ah ni aku call dari tak call langsung"

Kau dah kahwin weh.

***************

".... jaga diri bebaik. Selamat malam"
"......baca doa sebelum tidur selawat mengucap semua. Selamat malam Izzati Nadiah"

******************

"Timberland is legend and Dr Martin is hipster"
"Ooooo jadi dua dua elok?"
"....pilih lah yang mana elok dengan tak elok"

*****************

"Selambe kau pakai seluar jeans pergi keje"
"Suka hati aku lah"
"Kau nak pergi mana?"

Tak. Aku nak merayau.

*******************

"..... kau makin selesa dengan diri kau hari ini. Walaupun orang salah kan kau....."

Terima kasih.

********************

"..... kau pilih untuk berkawan dengan lelaki tu tapi perempuan tu nampak kau kejar dia"

Manusia.

*********************

"... dulu pun dia buat saya macam dia buat awak sekarang"

Sebab tu awak redha dengan dia

*********************

"Boleh tak kau masuk kan aku kat tempat keje kau"
"Hanya anak jati johor saje"
"Kau kena sedar ayah aku dan ayah kau adik beradik"

**********************

"Oi datang sini boleh?"