Saturday, April 8, 2017

Good Luck !

'Kenapa aku tak dapat apa aku nak?'
'Sebab Tuhan sayangkan kau, dia nak kau usaha lagi'

Dulu aku pun macam kau. Jatuh terduduk.
Tapi aku ingat satu ayat ini...

"Kalau kau dah hidupkan niat tu, gerak lah sampai kau jumpa garisan penamat. Orang yang putus asa ini orang yang rugi"

Dan banyak benda yang buat aku nak patah balik. Tapi penat kot nak kayuh balik padahal lagi berapa tapak saje nak ke penamat.

Macam yang aku pernah cakap.

'Kau dah mula tapi kau tak habiskan. Macam mana nak berjaya?'

Dan yang selalu kau kata;

"Biasalah tu kadang hidup ini kat bawah kadang kat atas"

Padahal takda kaitan pun dengan situasi kita masa tu.