Thursday, May 10, 2012

kau apa tahu .....

Aku ada seperkara penting. mungkin masa kini tidak. tapi yang pasti tangan aku dah calar kena dawai besi. perit. berdarah tadi. tapi aku gagahkan diri. aku kan kuat. bak kata alif sambil tunjuk satu penumbuk buat gaya dan bercakap 'tapi saya kuat' menandakan dia memerli aku tahap dewa muka selambe.


Nama dia Boboi. dia memang famous. kalau aku sendirian di dalam bilik mengadap laptop, dia datang sendiri tanpa mengetuk pintu. aku terpingga lantas aku berborak kosong bersama boboi. ini kalau mak aku baca ni konfem dia kata anak dia gila. cehwaaaaa....

nama Boboi juga famous bila aku lepak dengan Alif. selalu berbahas bahas. ada satu ketika masa di Sunway bulan satu haritu, aku lepak dengan dia kat jambatan yang alaa kalau orang tengah sengkek tengok sunway lagoon dari jauh pun takpe. hak hak hak.

"sebenarnya kucing dengan harimau satu spisis"
"alif, tengok tu orang tu bagi harimau makan"

ekekekekeleleleh. punya lah excited habis. memang ada pasang angan angan tinggi gunung kinabalu nak masuk sunway lagoon and lastly... yeayyyyyyyyyyyy ~


okay lah lupakan cerita atas tuu. Ada seperkara penting lagi untuk di beritahu. hua hua hua.

Think positive. Be positive.

Wednesday, May 2, 2012

Kau dan Aku.


Untuk hari ini aku dah menonton Ombak Rindu sebanyak dua kali. Kau bayangkan dua kali. Belum sepuluh kali. elek ah kan. dalam diam aku boleh hafal dialog dialog aaron aziz tu. maya karin tu. eh silap silap. ayat tuan hariz tu. ayat izzah tu. haa baru drastik ulalalala.

Dah dua hari aku skip jumpa alif hanafi. aku tahu dia rindu tahap tak boleh nak kawal perasaan dia sampai aku rasa kena cepat ini cepat ini. tak boleh lelama kat sini. gua pun rindu dia ini. menangis dalam hati. konon kebal ah hati. buuuuu :P

Kalau tengok pada keadaan, di sri petaling sedang mengalami hujan turun tanpa henti. kalau aku sejuk sweater askar lanun milik alif hanafi ada di tangan gua. Jaket kulit ke? eh tah lah. tapi jaket kesayangan dia pun ada di tangan gua. dan gua rasa macam seronok ah pulak simpan barang kau bebanyak ni alif. hehehe.

"Alif kentut eh? eee busuk ye"
"agak agak ah. Zati yang kentut"

okay okay. kalau kentut memang takda siapa nak mengaku. kau tak ngaku kan alif? aku pun tak nak ngaku. kalau sendawa urghhh tu memang aku tak dapat nak cover line baik punya. terus aje kau kata "senonoh lah sikit" aku senyum. ahh peduli apa. kenyang punya pasal. hak hak hak.

Satu faktor utama yang betul buat aku rasa Batman Nagini aku ni buncit tapi tak nak ngaku ialah makan.

Dan tak lama kemudian beliau akan membalas segala amarah dengki nya adalah.....

Dan akhir sekali, pasti nya kau akan merindui saat aku makan sampai licin beseri pinggan dan cawan milo ais kan. tapi tak bermakna semua tu kenyang. kennot kennot. ada kala sampai nak minta sepinggan lagi tapi taknak. tahan nafsu makan. kawal kawal. lek lek. sabar sabar. hak hak hak.

Tapi peduli kan. kekejaman ada di mana mana. ada kala sedang ketawa bahak bahak bahak, terdengar sayup sayup suara memanggil "gemok" "izat" "buncit" haa memacam ragam gaya aksi silat gayung minta cubitan bisa dari ular nagini saiz lapan puluh lapan kali seribu darab seratus total darab lagi sampai kau rasa itu banyak dari segala banyak.

Dan yang pasti kalau kau buat muka jambu yang ala ala buah jambu yang aku selalu makan dalam bilik taruk serbuk asam tu gua ranti lu akan tarik muka lepas tu lu akan terus tarik tanpa henti dan buat muka ala ala adik gua si Aiman yang lu kata macam angelina tu dan lu buat muka ala ala muka bibir menganga dan seterus nya lu akan terus di humban dengan suara yang nyaring pekik melolong. la la la hak hak hak.

Dan yang lagi pasti yang betul betul mengharu kan perasaan gua adalah, barang gua barang lu juga. barang lu barang gua juga. ada sampai gua rasa macam nak menangis apabila barang ini tetiba hilang dan lu kata nak ganti kan? okay okay gua tunggu. gua tunggu bro. gua tunggu abang long. angah tunggu ni long. ha ha ha.

Saat akhir gua peluk bantal rama rama tu saat di mana lu sedang terbongkang tidur di dalam kereta dan saat aku sedang menunggu kau bangun dari lena dan saat itu kita baru balik berjalan di Midvalley ala ala kangkung konon nak tengok Battleship alih alih gua dapat seksa macam mana saat gua nak tengok Star Wars dulu. puihh sedih gua weh. sedih. ha ha ha.


Dan yang pasti saya, Izzati Nadiah yang kau ejek lari macam penguin ini sayang sama lu Muhammad Allif Hanafi yang lari macam itik. Opss sorry alif. serious tak sengaja. Sampai terbatuk batuk. nak cover gelak punya pasal sampai tersembur. Apa kau kata Alif? Senonoh sikit. Okay lepas ini zati senonoh.

Assalamualaikum ;')