Wednesday, April 25, 2012

Edisi Tiada Tajuk

Sengaja tak letak tajuk.
Sebab bila takde tajuk, rasa misteri.
*Lagu Bawa Kau Pergi berkumandang.

Hari ini aku dapat coki coki lapan batang.


Kalau ikut harga adalah dalam RM2.40 habis untuk lapan batang.
Tapi sebab dia cool, dia kata "because I love you, I give you coki coki"
Aku tepingga. Macam mimpi pun ada.
Memang sah dia suruh aku tembam kan pipi.

Sehari sebelum tu.

Di Restoran Mirasa Sri Petaling.

Sedang aku duduk bersandar di kerusi.
Aku toleh sebelah kanan. Ada dia mengadap laptop pujaan.


Satu laman sesawang dot com di terjah.
Aku seolah tertarik untuk bermain ask ask ini.

Dia taip soalan "siapa sebelah aku"
Si sesawang dot com menjawab "Izzati Nadiah"
Aku yang excited terkejut habis.
Macam di setting tapi itu semua dusta.
Aku protes habis habis.

Lagi sekali dia taip soalan.
"Siapa teman Izzati Nadiah?"
Si sesawang dot com menjawab "Dia ada bf lain"
Aku terkejut lantas aku protes sekali lagi.

Tak puas hati itu punca utama.
Lantas dia menaip untuk yang terakhir.
"Izzati ada berapa bf?"
Ingin aku ketahui. Lantas ini menimbulkan konflik.
Si sesawang dot com menjawab "Dua boyfriend dalam satu masa"
Lalu aku terdiam dan aku diam diam diam.

Marah.

Terkejut.

Tapi peduli apa. Aku tak percaya.
Mencari jawapan setiba di rumah.

Akhir nya aku tertipu.
Biadap punya Si sesawang dot com.

Bila aku tahu aku kena tipu.
Lantas aku cari dia.

Sah dia kena bebel dengan aku.
Tapi peduli apa. Asal aku puas.
Pandai kau Allif Hanafi.

Sebab kan sesawang, spoil hari aku.
Terima kasih lah wahai pencipta sesawang.
Gua solutee luuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.

Dalam hari yang sama. Tapi waktu dan masa yang berbeza.
"Zati, nak jumpa Allif tak?"
Lantas aku jawab "Nak !"

Tak lama kemudian.

"Pandai dia kena kan orang eh !"
Dia ketawa. Aku ketawa.
Yang pasti kali ini aku kena game.

Terima kasih ye Allif Hanafi kerana sesawang aku balik jalan kaki -,-'